80% evropských automobilistů vítá značení pneumatik

27.12.2012

Jen několik dní před nabytím účinnosti evropského značení pneumatik provedla společnost Rezulteo s pomocí ústavu Ipsos průzkum týkající se 5 evropských zemí ve snaze lépe pochopit očekávání spotřebitelů při výběru pneumatik. Hlavní poznatek ze studie: ačkoli tato iniciativa dosud není příliš známa, evropští spotřebitelé velmi příznivě vnímají start značení pneumatik. Všichni vyjadřují nutnost získávat informace a rady při výběru pneumatik.

Studie „Značení pneumatik a očekávání spotřebitelů v Evropě“ byla provedena na reprezentativním vzorku 2 500 respondentů ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Spojeném království. Cílovou skupinou byly osoby odpovědné za údržbu nejméně jednoho z vozidel v domácnosti. Zde jsou hlavní poznatky.

1. Spotřebitel, který potřebuje poradit při výběru pneumatik…

71 % dotazovaných osob potvrzuje potřebu rady při nákupu pneumatik a při této příležitosti se spolehnou na rady profesionála. Tato tendence je výraznější ve Španělsku (74 %) než v Německu (69 %) nebo ve Francii (69 %).

2. …a požaduje více informací při výběru pneumatik

87 % dotazovaných potvrzuje svůj zájem - z toho 45 % výrazný zájem - o lepší informace zejména týkající se cen, reklamních akcí a výkonnosti pneumatik. Španělé a Italové jsou více zaměřeni na výkonnost.

3. Značení pneumatik, iniciativa, o níž se zatím málo ví...

78 % respondentů o tomto nařízení dosud neslyšelo. Lze vysledovat značné rozdíly mezi zeměmi: Německo (65 %) a Itálie (73 %) mají mnohem lepší informovanost než Španělsko (82 %), Francie (83 %) a Spojené království (89 %). Ve Francii k rozšíření povědomosti o této iniciativě přispěli odborníci méně než jejich evropští kolegové.

4. …ale široká veřejnost ji dobře přijímá

80 % dotazovaných osob tvrdí, že značení pneumatik vítá. Největší očekávání je v Itálii (90 %) a ve Španělsku (92 %) a pokulhává v Německu (66 %) a ve Spojeném království (67 %). 

5. Bezpečnost, první kritérium pro výběr

51 % respondentů uvádí bezpečnost na předním místě mezi kritérii pro výběr pneumatiky, a to ještě před cenu (21 %) a životnost (11 %). Britové (35 %) upřednostňují cenu více než Němci (18 %) a Italové (13 %). 

6. Brzdění na mokré vozovce na předním místě

83 % dotazovaných považuje za nejdůležitější prvek značení otázku brzdění na mokré vozovce, a to daleko před valivým odporem (15 %) a hlučností (3 %). Toto pořadí je srovnatelné ve všech zkoumaných zemích.

7. Na značení by měla být uváděna i životnost

68 % respondentů řadí životnost na přední místo mezi parametry, které by se měly přidat na značení, pokud by bylo možno uvádět více než 3 kritéria, a to před přilnavostí na mokré vozovce (64 %) a pohodlím při jízdě (41 %).  Tento význam životnosti je výraznější ve Francii (75 %) a ve Španělsku (73 %) než v Německu (63 %) a v Itálii (59 %).

8. Spotřebitel by byl ochoten připlatit si za lepší výkonnost

85 % dotazovaných osob je ochotno připlatit si za nákup pneumatik, které by vedly ke zkrácení brzdné dráhy a snížení valivého odporu. Co se týče nižší hlučnosti, za tu by bylo ochotno si připlatit nejvýše 64 %. V oblasti pružnosti cen lze vysledovat rozdíly mezi jednotlivými zeměmi: Italové a Španělé upřednostňují brzdění a úsporu paliva více než jejich sousedé.

Metodologie

Studie byla provedena mezi 20. a 27. srpnem na reprezentativním vzorku 2 500 respondentů ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Spojeném království.

Populace ve věku nad 18 let odpovědná za údržbu nejméně jednoho vozidla v domácnosti.

Okruh zemí: Francie, Spojené království, Německo, Itálie, Španělsko. 

500 dotazovaných osob v každé zemi (po narovnání) cílové skupiny v oblasti pohlaví, věku, oblasti a socioprofesní kategorie.

Dotazování probíhalo přes internet v rámci panelu uživatelů internetu ústavu Ipsos.

Dotazník obsahoval 30 uzavřených otázek a jeho vyplnění trvalo cca 10 minut.

Nejnovější články

Dovolená s malým dítětem

Možná patříte mezi čerstvé rodiče, kteří v předstihu řeší, kam spolu se svou malou ratolestí vyrazí letos na dovolenou. Ačkoli...
30.01.2023

Prémiové olivové oleje dovedou vykouzlit skutečně rozmanité menu

Nenakupujte je v supermarketech, tady totiž ani nejsou k mání! Olivové oleje s přídomkem extra panenský, které jsou pečlivě...
13.03.2022

Navštivte nás na FB

Chcete mít odkaz na váš web na Facebooku?


Chcete publikovat článek?

Pro publikování vašeho článku využijte kontaktní formulář, kde se dozvíte i cenu za zveřejnění.



Případně využijte možnosti publikovat článek přes portál PayPost.cz.


Magazín o bydlení

Navštivnte magazín zaměřený výhradě na bydlení, architekturu a stavebnictví. I zde je možnost publikování vašeho článku.




Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace